Of u nu in de bouw werkt als ZZP'er of een bedrijf heeft in de bouw. We begrijpen goed dat u een vak heeft gekozen omdat u in de praktijk wilde werken. Niet zodat u de administratie en belastingen kon doen die erbij komen kijken.
Gelukkig is onze keuze net andersom. We houden van cijfers, belastingzaken en administratie. Door het grote aantal ZZP / freelance bouw arbeiders en bouwbedrijven dat we mogen helpen hebben we ons kunnen specialiseren in de bouwsector. En staan we klaar om u te helpen.
U bepaalt zelf hoeveel werk we u uit handen nemen. Sommige zelfstandigen laten ons de administratie en belastingaangiftes regelen. Anderen kiezen ervoor om de gehele facturatie naar klant en/of opdrachtgever te laten verzorgen. Ze sturen ons wat ze gedaan hebben met de bonnen van het materiaal en de uren, wij regelen de rest.
Bij Christiaan Administratie & Advies werken we hoofdzakelijk met een maandabonnement. Maar als u een losse opdracht of vraag heeft over uw belastingzaken helpen we u daar ook graag mee.
Het voordeel van een maandabonnement is het persoonlijk pakket dat we kunnen inregelen zoals u daar behoefte aan heeft. Boekhouding en belastingaangiftes zijn daarbij inbegrepen voor een vast bedrag per maand. U kunt ons bellen en zelfs appen, zodat u altijd persoonlijk advies heeft voor vragen die snel een antwoord nodig hebben.
Als u na een lange dag hard werken thuis komt, kunt u er gerust op zijn dat uw financiële en fiscale zaken in de handen van professionals liggen. Zodat u tijd heeft om te bouwen, bij klanten of aan uw bedrijf.
Wanneer u met ons samenwerkt, kunt u gebruik maken van een online softwarepakket voor uw administratie. Een smartphone, tablet of laptop is alles wat u nodig heeft. Wanneer u een inkoopfactuur of bonnetje heeft, upload u deze naar uw boekhoudpakket. Dat is alles. De rest regelen wij.
U kunt dezelfde software gebruiken om uw facturen te versturen. Doordat het pakket gekoppeld is aan uw zakelijke bankrekening worden betalingen automatisch geregistreerd. Dit geeft een gedetailleerd overzicht welke facturen betaald zijn, open staan en de betaaltermijn hebben overschreden. Uw financieel resultaat ziet u terug in het overzichtelijke dashboard.
Voor bouwbedrijven kunnen we aanvullend de salarisadministratie, bedrijfsbelastingen en fleet- en gereedschap management verzorgen. Zodat u kunt focussen op uw klanten en projecten.
We doen er alles aan om onze klanten te ondersteunen. Zo geven we helder inzicht in uitgaven en inkomsten. Hoeveel kost die werkbus nou echt? Is het beter om een nieuwe bus te leasen of een tweedehands werkbus te kopen? Heeft u recht op belastingvoordelen of vrijstellingen? En zo niet, kunnen we met kleine veranderingen zorgen dat u er wel recht op heeft?
Zoals het uw werk is om klanten te helpen met hun bouwproject, is het ons werk om te zorgen dus u een zo hoog mogelijke winst kunt realiseren. Alles zodat u kunt groeien naar een bedrijf dat jaar op jaar winstgevend is.
Bouwbedrijven en zelfstandigen in de bouw zijn beiden verplicht een perfecte administratie bij te houden. Door dit door een boekhouder te laten doen bespaart u de tijd die u er anders zelf aan kwijt bent. Uitbesteden betekent dat u zich kunt richten op uw werk.
We weten dat iedereen in de bouw eigen wensen en behoeftes heeft afgestemd op het vakgebied of bedrijf. Dat maakt dat de abonnementsprijs ook varieert per persoon/bedrijf. We kunnen u wel al toezeggen dat 100% van onze klanten in de bouwsector blij is dat ze het aan ons hebben uitbesteed.
We horen graag wat u precies doet. We laten u dan graag weten hoe we uw werk makkelijker kunnen maken, wat we allemaal voor u kunnen doen en wat het maandabonnement u kost.
Onze kennis van de financiële en fiscale regelingen voor expats heeft ervoor gezorgd dat we enorm gegroeid zijn in de bouwsector. Wat ooit begon met een aantal (Oost-Europese) bouwarbeiders groeide dankzij de positieve ervaringen snel toen we werden benaderd door collega bouwvakkers en bouwbedrijven.
Direct vanaf de start werden we enthousiast door de complexiteit die komt kijken bij de boekhouding en belastingen in de bouw. Oppervlakkig zou u kunnen stellen dat het allemaal draait om uitgaven en inkomsten. Maar in de bouw zijn er zoveel variabelen zoals de gereedschappen zowel gekocht als gehuurd, projectprijzen, variërende winsten, vaste medewerkers, ingehuurde medewerkers, gastarbeiders etc.
Dan ook nog het enorme verschil tussen ieder vak. Een bouwbedrijf heeft totaal andere behoeftes dan een zelfstandige elektricien. Er zijn verschillen in de BTW percentages, subsidies, toewijzing van materialen. Simpelweg teveel om op te noemen. We weten dat alle regels, mogelijke voordelen en de administratie voor mensen in de bouw vaak gewoon teveel is om bij te houden. Dat we zoveel waarde kunnen toevoegen voor mensen terwijl wij doen waar we van houden, is iets wat we graag koesteren.
We zijn gespecialiseerd in de belastingen en regels waar u als expat, gastarbeider of migrant mee te maken heeft. We helpen u graag met alle administratieve en fiscale zaken als u als werkgever buitenlandse arbeiders inhuurt.
Tegelijkertijd helpen we diezelfde expats, gastarbeiders of migranten met al hun fiscale en financiële zaken zoals huisvesting, huurtoeslagen, hypotheekaftrek en de 30% regeling waar van toepassing.
Dit betekent dat we zowel werkgevers helpen met het inhuren, als de werknemers die u inhuurt. Eén contact dat direct bijdraagt aan goed werkgeverschap.
Zowel bouwbedrijven als zelfstandigen in de bouw kunnen bij ons terecht voor de boekhouding en belastingzaken.
Neem gerust contact op als u een vrijblijvende prijsaanvraag wilt. Tenzij u een erg uitzonderlijke situatie heeft kunnen we in ons eerste gesprek direct een concurrerend prijsvoorstel geven.
Boekhouding, bedrijfsadministratie en belastingadvies met een persoonlijke glimlach.